close

第一次聽到這首歌 是在前年追 "沒關係,是愛情阿!" 這部男主角腿超長超性感 女主角身材超好穿搭超好看的一部韓劇。

基本上這部戲原創的歌曲不多,但是找來的配樂真的是一整個優質到不行啊  (大推)

裡面有幾首也很推

Family of year - Hero

Kae Sun - Ship and The Globe 

當然還有其他首好聽的歌曲,但不模糊焦點,今天就來介紹我超愛的這首 
Twin Forks - Cross My Mind 

深深覺得 這首歌 拿來形容友誼的關係、許久未見的朋友重逢 更合適。

不囉嗦,先下歌詞了 (還有我自己翻譯的怪怪歌詞)

 

Girl it's really good to see you come around
I know you been lost, I'm glad you got found
Cause I've been a little lost myself
很開心看到你
我知道你曾經迷失自己,但很開心你找回原來的你

因為我也曾經迷失自己

Found an old picture of you on my phone
Got a new feeling now I won't let go
Til I can, I can tell you for myself
在我的手機裡找到一張舊照片
這次我有預感我不會再放手
直到我可以親自告訴你的感覺


Why don't you stay for a while
It's been too long since I've smiled
There's too few people I trust
I won't ask you for too much
Good conversation and such
And if I'm being honest
就再多待一會兒嘛
我已經很久沒有發自內心笑出來了
這個世界上值得我信賴的人太少了
我要求不多
只求能與你促膝長談
而且老實說


From time to time
You cross my mind
Good company is hard to find
From time to time
You cross my mind
So stay with me
Just for the night
時不時地我就會想起你
像你這樣好的陪伴是很難找到的
時不時地我就會想起你
所以留下來陪我吧
今晚就好

Got an old record in a beat up sleeve
That same sad song that you sang to me
Back when you couldn't say it for yourself
Look I'd be lying if I said to you
That I know exactly what I should do
But I've set my whole heart on trying

在一件舊衣服裡的袖子裡找到一捲錄音帶
想起當時你唱給我聽的那首悲傷的歌
當時你不能親口對我說
那時我也在掩飾自己的感覺
但現在我知道我該怎麼做
我會全心全力地去嘗試


Why don't you stay for a while
It's been too long since I've smiled
There's too few people I trust
I won't ask you for too much
Good conversation and such
And if I'm being honest
就再多待一會兒嘛
我已經很久沒有發自內心笑出來了
這個世界上值得我信賴的人太少了
我要求不多
只求能與你促膝長談
而且老實說


From time to time
You cross my mind
Good company is hard to find
From time to time
You cross my mind
So stay with me
Just for the night
時不時地我就會想起你
像你這樣好的陪伴是很難找到的
時不時地我就會想起你
所以留下來陪我吧
今晚就好


From time to time
You cross my mind
Good company is hard to find
From time to time
You cross my mind
So stay with me
Just for the night
時不時地我就會想起你
像你這樣好的陪伴是很難找到的
時不時地我就會想起你
所以留下來陪我吧
今晚就好


(You cross my mind)
Oh, oh, oh, oh, oh, oh, oh
Oh, oh, oh, oh, oh, oh, oh
(You cross my mind)
Oh, oh, oh, oh, oh, oh, oh

(You cross my mind)
Oh, oh, oh, oh, oh, oh, oh
Oh, oh, oh, oh, oh, oh, oh
(You cross my mind)
Oh, oh, oh, oh, oh, oh, oh

 

總之這就是一首輕快、好聽的音樂,雖然我一直深深地覺得他是一首友誼之歌
但中文造詣太低,譯詞就如同通俗到不行的肥皂劇阿阿阿

#論文搞得我頭好痛

#連個影子都還沒生出來
#救郎阿

arrow
arrow
    文章標籤
    westernmusic
    全站熱搜

    琪 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()